onsdag 20 februari 2008

Jag är alldeles ny...

i bloggvärlden och har väl i ärlighetens namn mest tänkt lägga upp den här sidan som en nätbaserad boklogg. Jag har inte satt mig in i vilka funktioner och specialeffekter man kan svänga sig med. Just nu ägnar jag tid åt att lära mig olika bildprogram så att jag ska kunna beskära, göra effekter osv. så det lär väl dyka upp sådana bilder så småningom.

Eftersom jag är föräldraledig har jag (emellanåt) tid att sitta vid datorn och det känns faktiskt lite som om man håller kontakten med omvärlden. Lilleman ligger och knorrar och vi ska snart åka iväg för att hämta storebror på dagis.

Bokrea coming up... Lästips någon?

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Hej Maria!
Kul att hitta dig i bloggvärlden(och att du hittade mig)!
Att blogga är ett utmärkt sätt, för oss av olika anledningar hemmavarande, att få lite sällskap och sysselsättning under dagarna.
Jag ser fram emot att läsa dina bokfunderingar och för gärna debatten med dig. Och så måste du ju lägga upp vilken bok du läser just nu i högerspalten, så att man kan hålla koll;)
Kika in till "Nybliven" som finns på min länklista. En kollega till oss som håller sig ganska hemlig. Kan du gissa vem det är?
Är det ok om jag länkar till dig också?
Ett stort grattis också till din fina lilla kille!!! Det hänger en fin bild på er i personalrummet. Hoppas att ni mår bra och har det skönt.
Kram.

Coin-operated boy sa...

Men oj, det här är ju inte samma blogg som jag har på bevakning. Tyckte det väl var konstigt att Caroline börjat skriva igen efter ett års uppehåll. :) Märkligt det blir när adresser byter ägare.

M sa...

Angående blogadressen... Det är kanske skillnad på någon liten bokstav också? Jag såg i efterhand att "Kulturkoftan" alltså med n i slutet också fanns. Det kanske är den du bevakat tidigare?