fredag 18 maj 2012

What a difference some rain makes

När det regnar kan man gå ut på gårdsplanen och samla maskar. Med man menar jag naturligtvis barn. Jag har någonting fundamentalt emot allt som krälar och ålar. Med lite terapi kanske man skulle kunna komma fram till något sorts svar som talar om varför jag inte ens klarar av att plocka upp en mask från marken. Jag intalade mig i dag att jag skulle pröva, men jag bara hurves.

Mamma uppvaktades i går och jag är så glad över att en av alla hemligheter jag går och bär på har fått avslöjas. Att vara hemlighetsbärare tar ut sin rätt. Nu har hon fått ett stycke citronträd och en iPad, så gårdagen gick åt att navigera på läsplattan och läsa in skötselråd för ett kinkigt medelhavsträd.

Jag älskar regn så det här är en bra dag.

Inga kommentarer: