lördag 19 maj 2012

En sovaöverkompis

Vi har en sovaöverkompis här i natt. Barnen var ute till sent på kvällen och högg av varandra benen med svärd innan de kom in och, likt pirayor, kastade sig över kvällsmaten. Nattningen blev underbar och kort, eftersom di små tvärdog i sina sängar, utmattade och utslagna. Jag använder alla tautologier jag kommer på, bara för att vara extra tydlig.

Jag försökte spela Rumble samtidigt som jag såg Champions-leaguefinalen, men kom på att det inte var någon bra kombination. När jag var inne i min egen match så missade jag det bästa från fotbollsmatchen och när jag tittade upp på tv-n hade jag svårt att sedan återvända till min ordmatch.

Det jag också har kommit på är att någon faktiskt har till arbetsuppgift att sitta och räkna hur många rättslagna passningar varje lag slår varje match. DET jobbet vill jag ha! Vem ska jag skicka ansökan till? EM närmar sig och sommaren kan knappast börja bättre.

Inga kommentarer: