onsdag 11 januari 2012

Lille Skutt-tårar

I alla fall så hade jag beställt en present till treåringen som snart fyller fyra. Båda Bilar-filmerna, i ett paket, för 149 kronor. De finns här på cdon.com. Alldeles lysande ställe att beställa från, eftersom de alltid är billigast. Ginza och något annat ställe ska ha 279 kr för dem. Bara en sån sak. I alla fall gömde jag undan paketet och treåringen frågade vad jag gjorde. Märk väl mitt stora, feta föräldramisstag:
- Jag gömmer en present som du ska få när du fyller år.
- Men jag vill veta vad det är.
- Du ska få den om X antal dagar när du fyller år.

Stora Lille Skutt-tårar stiger i ögonen på honom och han biter sig tappert i läppen. - Men åh! Mamma... (Storgråt, storgråt, vattenskada i hallen.)

Hur det slutade? Barnet fick naturligtvis se vad paketet innehöll och sedan kramade han filmerna varmt mot bröstet.
- Nu när jag blev så ledsen vill jag verkligen, verkligen se en film. Kanske en av de här...

Hur det slutade? Barnet fick naturligtvis se en film. En av de där...

Sjuåringen har beställt ett datorspel för 49 kr. Han har fått spara till det själv och har således satt av två veckopengar för att kunna genomföra köpet. I förlängningen har detta inneburit att han inte har kunnat köpa godis eller någonting annat, men vi mjuknade lite och sa att man får smaka av sina föräldrar om man är så duktig på att spara. Tror ni att spelet installerades som det skulle? Absolut inte. Varför skulle det göra det? Istället får vi vänta hem pappan i huset som kan joxa med inställningar som man egentligen ska vara raketforskare för att kunna ändra. Jag är inte ens kompetent att ställa in en motorvärmartimer...

Inga kommentarer: