onsdag 4 januari 2012

Det här med slut

Nu är det gjort. Slutstädning, inte bara undan med julen, utan övervåning, markplan och källare. Jag har sorterat och kastat, lagt undan och ska skänka bort. Fyra stora, svarta säckar med finfina kläder ska lämnas på Röda Korset tillsammans med leksaker som inte används. Sex säckar med skräp bidde det också och sedan är det kartonger som ska slängas och burkar som ska pantas. Sedan återstår bara den lilla detaljen med att städa huset som vanligt.

Ute försvann kramsnön, så för oss blev det till att göra en snölyktsigloo istället för en snölykta. Här hemma finns två barn som är småhöga på föräldrauppmärksamhet som innefattar både ute- och innelek. Ledigheten börjar lida mot sitt slut, men det har varit en kanonledighet så jag känner mig redo att ta tag i vardagen.

Jag läser en bok, Den man älskar, och den börjar också lida mot sitt slut. Den är så där, för att vara ärlig (och lite obrydd) och jag funderar på att läsa slutet, bara för att ta reda på vad jag ska sikta på. Okej, jag har redan läst slutet (som jag ofta gör) och den kan nog ta sig.

Klart slut.

Inga kommentarer: