måndag 23 januari 2012

Läskigt, nybakt och munsår

Jag har läst Jo Nesbøs senaste bok Gengångare och sitter därför och sneglar mig ängsligt över axeln. Jag får hela tiden känslan av att någon står bakom mig och tänker därför tanken att det kan vara läge att stryka efter väggarna medan jag sidsteppar mig fram. Fy. Men bra.

Recensionsdatum på onsdag, så då kommer en mer utförlig läslogg.

Annars har här bakats. Hellre stora och få än flera och små, som det står i min påhittade receptbok. Gigantiska kakor är lagda till handlingarna inför treåringens fyraårskalas.

Annars sitter jag här och funderar på det här med munsår. Jag har aldrig haft det tidigare, men förra året fick jag det i maj och nu har ett nytt blossat upp. Jag brukar inte vara fåfäng, men det här är inte roligt! Vad gör man? De där svindyra tuberna på apoteket hjälper ju inte alls.

3 kommentarer:

Anonym sa...

För egen del måste jag tablettbehandla munsåren. Annars blir det bara mer och mer och nervsmärtan i tänderna är faslig, milt uttryckt. Sjuksyrra som jag numera är så kan jag ju inte gärna säga rakt ut att du kan få prova några tabletter om du vill, det vore mot hedern. Officiellt. Men... ja, du vet.

/V

M sa...

Oooo, men vi kanske kan träffas på ett skumraskigt ställe och utbyta pengar/piller genom ett hemligt handslag... I all etisk välmening, menar jag.

Anonym sa...

Vi blandar inte in några pengar. Vi sätter det på IOU-fakturan istället. Om du vågar. =)

/The dealer.