torsdag 4 augusti 2011

Tjoho för torsdag

Lek x 1000 för barnen.
Kaffe x 100 för vuxna.

Sommaren verkar aldrig ta slut, men det är så härligt eftersom den blir så lång. Barnen är dödströtta, men på ett tillfredsställt och behagligt sätt. Min treåring fortsätter att testa mig för att se hur länge han kan hålla på innan det blir skarpt läge. Jag är envis, men ta mig rackarn, den där lilla ungen är snäppet värre. I dag har jag dock vunnit, två gånger, utan att tappa humöret. Han satt alltså i trappen i en timme och en kvart och hävdade att han hade vuxit fast. Jag duschade och åt frukost, medan han ropade på hjälp och ville att jag skulle bära honom. Man kan ju tänka då att det vore enkelt att bara bära ner honom, men gör jag det stannar det inte där. Då kan han inte ta på sig skorna, klä på eller av sig själv, äta själv... Tar man striden på morgonen så sköter han sig själv resten av dagen.

Äntligen är maken hemma, så nu har vi förhoppningsvis fyra hela dagar tillsammans.

Inga kommentarer: