torsdag 18 augusti 2011

Jag har "jobbat" i dag

Jag har "jobbat" i dag. Kan man kalla det för arbete att lyssna på information i storsamling, läsa information, applådera åt informationen (eller att den avslutades) för att sedan gå två trappor upp för att få mer information, diskutera informationen och sedan ge egen information.

Efter lunchen utförde jag den mycket viktiga sysslan att testskriva med alla sjuhundratrettioåtta pennorna som låg på mitt skrivbord för att sedan kasta eller lägga tillbaka. Datorn är rensad på alla dokument som inte längre göre sig besvär i min undervisning.

Puh! Det gäller att inte gå ut för hårt så här i början...

Jag hann på stan medan goda svärmor och gode svärfar förbarmade sig över barnen och på så sätt blev det stor klädshopping för att fylla barnens höstgarderob. Jag hittade allt och lite till, tack och lov. Båda barnen blev så glada att de gav mig presenter som tack och sedan ringde de till pappan för att berätta om tröjor och jeans. Det verkade som om de aldrig fått kläder de tyckt om förut.

Två kära kollegor går i pension och avtackades i kväll. Vi tackade och de bjöd på mat. Det fungerar tydligen så enligt den generationen.

Regnet är fantastiskt, men medför en viss trötthet. Det är så skönt att det bara öser, öser ner.

Inga kommentarer: