torsdag 9 juli 2009

Tröster

De sju små dvärgarna kanske var fler? Det brukar ju finnas en Fjärter i varje församling. Det borde också finnas en Tröster.

Jag har precis suttit och tröstat fyra&etthalvtåringen som började storgråta i bilen på väg hem från mormor och morfar idag. Jag har nog aldrig sett honom så ledsen, förutom den gången han funderade över döden och sa att han inte ville bli ensam. Jag blev nästan förskräckt över den förtvivlade gråten och frågade vad det var.
- Jag kommer att sakna mormor och morfar!

Till saken hör att vi åker på semester. Tanken att han inte kan träffa dem när han vill gjorde honom förtvivlad.

Så nu har vi bestämt att vi ska ta med oss ett fotografi av mormor och morfar som vi ska titta på när saknaden blir för stor. Sedan har jag lovat att vi kan titta på fotot samtidigt som vi ringer dem, för på så sätt blir det som om vi träffar dem på riktigt.

Hur länge vi ska vara borta? Två dagar...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbart :) Hoppas ni har en bra sommar
kram Linda E

M sa...

Detsamma! Det kommer att bli tomt på Bönan utan dig! Hoppas att vi ses i alla fall framöver.

Annas resa sa...

Så rart!
Tack för en trevlig förmiddag igår. Hela resten av dagen hette Ville "Ilias" i lekarna...