onsdag 8 juli 2009

Mänem!

Lillkillen säger "Mänem!" i parti och minut och är så söt när han menar "Nämen". Nu har han legat tyst i nästan en halvtimme och jag hann hoppas på att han hade somnat, men icket! Han är så arg för att jag inte går in till honom, att snart ropar han "mamma" i en frekvens som bara hundar kan uppfatta.

Jag har sjungit:
- Du lilla humla, två gånger
- Vargsången, alla verser
- Ack hur skönt slumra in, med repriser på alla rätta ställen
- Gud som haver, MED den andra versen

Ändå rycker han till när jag ska smyga ut ur rummet. Man får lust att väsa: "You go to sleep or I'll put you to sleep" i värsta maffiastil. Istället blir det "God natt nu" med tillkämpat lugn.

2 kommentarer:

Vickan sa...

Hur är den andra versen av Gud som haver??

M sa...

Far och mor är i Guds hand,
också jag fast rädd ibland.
När jag somnar, när jag vaknar,
aldrig jag hans omsorg saknar,
lyckan kommer, lyckan går,
du förbliver fader vår.