onsdag 15 juli 2009

Ja - DEN igen

Nu är sammanfattningen gjord - i Bokgalleriet. Det är helt omöjligt att göra denna roman rättvisa, men en notering är gjord för kommande dagar när jag vill fräscha upp minnet kunna återvända till de tankar som snurrat runt i samband med läsningen. Om ni inte tycker att den verkar bra så beror det bara på mitt tarvliga försök att fånga dess storhet i skrift.

Läs den ändå. Det här är vår tids Robinson Crusoe, grekiska drama och vår nutidshistoria samlad i en pärm. Utan att överdriva.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för dina fina ord, hösten kommer att bli tom utan Bönan...
Höll på att gå under när jag fick veta om uppsägningen men helt plötsligt så ser man saker annorlunda när man drabbas av större prövningar i livet.
Som mor min säger det här är kanske chansen att göra någonting helt annat, vem vet?!
Ha det bäst och hälsa familjen
/Linda

Annas resa sa...

Alltså, tror du att romanen är något för mig? Vi kan ju ha rätt olika boksmak emellanåt.

M sa...

Jag tror att det här är en bok för alla. Den är fantastisk. Jag fick tipset av Doris och hon tyckte också supermycket om den.

Den är ett måste.