fredag 3 juli 2009

Ett bra år

Idag är det happy birthday to me och först ut att gratta var som vanligt söstra mi. Min make vaknade och önskade grattis på förödelsedagen med sann humor från orten.

Jag såg en liten bit av filmen Ett bra år med Russel Kråka (Crowe) för någon dag sedan och för att sammanfatta det senaste året - för det känns bra med en sammanfattning på årsdagen och inte vid nyårsafton - kan jag väl säga att det varit ett bra år.

Barnen har utvecklats otroligt mycket. Lilleman kanske mest påtagligt eftersom han gått från att vara en sexmånaders till att nu vara en ettochetthalvtåring som går, härmar, pratar och gör sig förstådd. Storebroren som ritar, berättar, läser, skriver, leker, brottas (!), hoppar, springer... Mycket god läsning även om det inte blivit lika mycket som jag önskat. Jag har klätt om en vagn och resultatet blev okej trots att tyget på insidan nu har bleknat. Jag har varit föräldraledig och börjat om att jobba och klarade det rätt okej också. Vi har varit till Stockholm och då sågades min Efva-ring upp efter en liten olycka. Den är lagad och återbördad på mitt finger, dock. Vi grävde in jordvärme för att spara en slant och någon hackade sig in på vår telefon och ringde till Kuba för 5000 kr. Jag sålde också gamla trostjänaren - The Californian White. Ett litet axplock ur senaste året.

Nu hoppas jag på ett nytt lika givande år, men önskar samtidigt att det inte ska gå så rasande snabbt.

3 kommentarer:

Greta Garn sa...

Jag skickar ett stort grattis och en kram! Vad tror du om att ses när vi kommer hem från storstaden, typ måndag den 13/7, kanske? Bäst att vi bokar en dag annars kommer det att rinna ut i sanden...Kram på dig och de dina!

Annika sa...

Ett stort grattis på din stora dag :) Hoppas du har haft en härlig dag.

Kram / Annika

Karin sa...

Gratulerar gör även vi nära "kilen"