onsdag 25 april 2012

Vintern är ett fyllo som aldrig vill gå hem

Vintern är som ett fyllo som aldrig vill gå hem, skriver Marcus Birro i en krönika i dag. Det var mycket annat som också var läsvärt också, så klicka vidare.

 En fantastisk nyhet presenterades i DN i dag. Läs här om Margareta Winberg som du aldrig har sett henne förut. Mer middagar åt fotfolket.

 I övrigt kan jag bara konstatera att det finns så mycket tokigt folk där ute. Jag har träffat två av dem i dag och vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det är nästan så att jag vill införa en kvotering gällande dumheter, eftersom de här två, av varandra oberoende personerna, har slagit något sorts (botten)rekord. Det är säkert skadligt för naturen, så dumt som det blev.

Hela familjen har bytt däck på bilen i dag. Jag och pappan gjorde det mesta medan Harry Potter d.ä. och Harry Potter d.y. hade annat för sig. Men trevligt är det, att ta vara på varje vaken minut tillsammans. Varje sovande minut också, om man ska vara petnoga.

Inga kommentarer: