torsdag 26 april 2012

Kanske inte på torsdagar, bara?

En mors tålamod är som en tandkrämstub: hur mycket du än förbrukar finns det ändå alltid lite kvar. Det stämmer inte på mig. Den här tuben är tom. Det är som ett batteri i en uttjänt mobiltelefon. Det kan verka som om det finns mycket kraft kvar, men plötsligt är det tomt.

En mor är bara så lycklig som sitt sorgsnaste barn. Jag har inte så sorgsna barn. Jag har glada barn som stångas viljemässigt. Varje. Dag. Varje. Vaken. Stund. Allt går att säga emot. Allt går att argumentera. Allt går att vända och vrida. Lite. Till. Jag vill att mina grabbar ska växa upp som självständiga individer, som ifrågasätter och är källkritiska. Kanske inte på torsdagar bara?

1 kommentar:

Anonym sa...

Året har 365 dagar. Tålamodet för en pappa är 365 dar minus 52 torsdagar. 316 dagar till att använda till argumenteringar mot sin far - inte klaga bara acceptera att äpplet inte .......