tisdag 17 april 2012

Grabbnävar i axeln och kärva leenden

Tiden går snabbare på våren, eller? Nu rullar dagarna på och det är morgon och kväll och jag hinner bara blinka där emellan. Det är hockey (och jag vet inte, men unnar man SAIK någonting?) och det är fotboll (Bayern München - Real Madrid). Det är Mästarnas mästare och Harry Potter...

På jobbet håller mina elever sina mest fantastiska tal någonsin. Jag förundras över deras utveckling och ryser av välbehag. De känner det själva. Det där ögonblicket när någonting händer som gör att situationen blir mer skarp än vad de hade kunnat föreställa sig. Grabbar som vill visa sitt gillande, men eftersom det bara är tillåtet att kramas på fotbollsplaner så kör de in en grabbig näve i axeln på sin kompis och nickar fram en kärv uppskattning.
- Det här blev bra, det känner ni va? frågar jag efteråt.
- Japp, blir det sammanfattande svaret.

Inga kommentarer: