torsdag 22 mars 2012

Så kan man också göra

Barnen fick följa med på jobbet i dag också.
- Men mamma, när ska vi gå till barnen som du ska lära? Frågade fyraåringen. All uppmärksamhet de fick av de söta tjejerna fick dem att bli alldeles uppspelta och inte blev det sämre av att en av flickorna är sjuåringens simlärare heller.

Jag hade genomgång och barnen visste att de skulle sitta tysta i en halvtimme.
- Mamma, jag måste bajsa, meddelade den yngste, helt ogenerat. Sjuåringen såg ut att vilja dö en smula.

Sedan gick fyraåringen vilse. Han skulle bara ut på en liten promenad i korridorerna på den jättestora skolan och när han inte kom tillbaka blev det jobbigt för sjuåringen. När vi väl hittade lillebror var han arg som ett bi för att han inte hade hittat mig, men han hade hittat en stor pojke som kunde hjälpa honom. Han kommer att klara sig bra i livet den där.

Väl hemma har jag ägnat kvällen åt att laga byxknän. Sjuåringen har nött upp allt han går och står i. Jag är inte säker, men jag kan vara aspirant på någon typ av världsrekord i ful sömnad. Dessutom har jag ingen bra sax, så jag tog kökssaxen som är halvt ihopkladdad av gammal sylt. Att nåla innan man syr? Det är för amatörer...

Nu läser jag Katarina Wennstams roman "Svikaren" och har bara trettiotalet sidor kvar, så det blir till att avsluta dagen på ett trevligt sätt.

Inga kommentarer: