måndag 19 mars 2012

Lärarleg:ad med spets inom försöksverksamhet med riksrekryterande gymnasial spetsutbildning

Ibland skrivs det inte alls här och ibland haglar det tydligen tätt. Jag måste ju bara kommentera att min lärarlegitimation meddelades mig - i lördags! De arbetar tydligen helg, de däringa inhyrda rackarna som har betalt efter ackord.

Alltså, jag klagar inte, men jag tycker att jag har blivit behörig på långt mycket mer än vad jag angav i min ansökan. Jag skickade i och för sig med papper på alla möjliga och omöjliga kurser som jag har läst vid olika universitet och kanske har jag fått en plusmeny. Extra allt, liksom.

Sedan står det kryptiska formuleringar i form av

"Humanistisk och
samhällsvetenskaplig
spets inom
försöksverksamhet
med riksrekryterande
gymnasial
spetsutbildning".


Jag citerar bara. Jag har inte hittat på det själv. Inte kryddat mitt CV, så att säga. Man måste älska Skolverket.

Inga kommentarer: