lördag 10 mars 2012

Manlig logik när den är som bäst

Kanske ville han se hur jag skulle reagera. Kanske brände pengarna i fickan på honom. Kanske tyckte han att jag förtjänade det. Kanske tycker han att jag inte ber om mycket, men att jag verkligen ville ha den här. Kanske har han blivit snurrig och tror att jag fyller år? Hur det än var så kom han hem med en läsplatta åt mig i dag. Eller är det en surfplatta? Det där måste googlas, så snart som möjligt.

Vi har skojat om det länge. Skojat om att jag verkligen behöver en platta. Skojat tills det står alldeles klart att det inte bara är ett skämt längre, utan mer en tidsfråga. Vi hittade julklappspengar, bortglömda i ett skåp. Och med vi menar jag min man. Den logiska följden blev att den oväntade lilla skatten skulle gå oavkortat till mg. Manlig logik när den är som bäst.

Första e-boken lästes på studs: Felicia försvann. Innehållet i boken är jobbigt, trängande, sorgligt, som det alltid är när barn far illa. Själva läsningen på skärmen kändes bra när jag sitter med iPaden och inte med datorskärmen. Jag skulle väl inte våga påstå annat.

Inga kommentarer: