söndag 22 maj 2011

Nära skjuter ingen hare. Kanske en kanin, ett och annat svin...

Under dagens springtur fick jag uppleva någonting alldeles speciellt. Det var fjärilar överallt. Jag har aldrig sett någonting liknande. De svärmade och svävade omkring och de få som satt på grusvägen flög upp när jag kom farande. Det var som om jag var mitt i en Disney-film, med undantaget att jag inte hade ett överdimensionerat huvud eller fyra fingrar på varje hand.

I övrigt har jag noll koll på väldigt mycket. Jag har haft en film i huvudet som jag inte kom ihåg namnet på, jag kunde inte namnge vare sig skådespelare eller karaktärer. Jag trodde att det fanns med en trolldryck och att huvudpersonen var mörkhårig. Jag hade ett rätt: han var mörkhårig. Efter att ha gått igenom ungefär 4.000 titlar på en känd filmsida insåg jag att det nog var film nr 43 ändå. In på en annan sida för att titta på filmen i sin helhet och jodå, efter ca 59 minuter kom scenen jag hade väntat på. Det fanns ingen trolldryck och huvudpersonen, vars namn jag hade kunnat satsa en månadslön på skulle börja på M eller G, visade sig börja på ett V. Nära skjuter ingen hare. Kanske en kanin. Ett och annat svin?

Snälla gode Gud. Inget nytt askmoln, va?

1 kommentar:

ewa sa...

Ånej. Jag tänkte på dig när jag såg rubrikerna. Jag håller mina två tummar för er. För dig, doris, kidsen och frankrike.