fredag 20 maj 2011

118 ord på 23 sekunder

Jag har haft Lasse Granqvist-dag på youtube i dag. Älska sport. Älska Granqvist. Älska klippen. En elev berättade för mig att Granqvist bl.a. har spottat ur sig 118 ord på 23 sekunder en gång. Det skulle förvåna mig om det är hans rekord, men man måste respektera en sådan man.

Själv gör jag inte mycket på 23 sekunder. Jag kom hem från jobbet, blev serverad mat, parkerade mig i soffan och hade fullt upp med att orka blinka. Det är nära nu. Till vad, kanske den oinvigde frågar sig. I kronologisk ordning: till helg, frankrikeresa, till fåtalet arbetsdagar kvar, till sommarlov, till italienresa...

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Jag önskar er en superbra resa! Hoppas att ni kan njuta av vackert väder, god mat och trevligt sällskap. Ha det gott! (Här övervägde jag att skriva "kram" också, men kom på att du nog inte skulle uppskatta den gesten, så jag lät bli...;)

M sa...

Huga. Jag kommer att gå till historien som "den som inte kramades, varken på jobbet eller på nätet". Så allergisk är jag inte. Du är väl en av få utvalda där det inte skulle kännas alltför främmande. Vi åker dock inte förrän på onsdag, men det känns som om jag redan är halvvägs. Hoppas helgen är bra. Nu kommer det: Kram!