onsdag 4 december 2013

Läsning, läsning, läsning


Nyckeln till att få ungdomar (och äldre människor också förstås) att läsa - Nyckeln. Mer om den i Bokgalleriet.

På jobbet sysslar vi med annan typ av läsning: svensklärarna på min skola genomför ett läsprojekt i skrivande stund som innebär att alla ska läsa en roman som någon annan har tipsat om och sedan ska vi samtala kring hur vi ev. kan använda böckerna i undervisningen. Utlottningen av bok genomfördes enkelt genom att varje svensklärare skrev en boktitel på en lapp, lapparna lades i en korg och sedan drog vi var sin. Jag drog titeln Sunset Park och blev helnöjd. Jag har många gånger tänkt att jag ska läsa en Paul Auster-bok. I min hjärna blir han Paulster, så det är arbetsnamnet på mitt läsprojekt för tillfället. Det känns både roligt och spännande att jobba på det här sättet. Boken jag drog har för övrigt en fantastisk framsida.

Fler böcker är utlästa också och de finns i Bokgalleriet de också.

Inga kommentarer: