måndag 11 februari 2013

Fifty Shades of jag vet inte vad, Gilla hata horan och En sekund i taget

Jag sitter här och roas, trots min feber och trots det skrala tv-utbudet. Anledningen? Jo, jag har läst Fifty shades of Grey och sitter och funderar på hur jag ska sammanfatta den läsupplevelsen. Snart insåg jag att jag nog inte kan, så jag googlade. Mycket riktigt: det visade sig att SvD:s recensent redan hade sammanfattat hela innehållet på ett föredömligt sätt.

Så gick jag till DN och de var naturligtvis snara att dra ett kulturellt strå till stacken. Bra jobbat. Inte alls krystat heller.

Jag hamnade på Youtube, där trailern till den kommande filmen bara ser sorglig ut och jag sitter och tänker att det finns duschkrämsreklam som är sexigare än det där. Jag har ingenting mer att tillägga.

Det skrivs däremot mycket bra ungdomslitteratur och två nyligen utlästa böcker är Gilla "Hata horan" av Johanna Nilsson och En sekund i taget av Sofia Nordin. Mer om dessa i Bokgalleriet.


Inga kommentarer: