tisdag 28 augusti 2012

Muntligt bindande avtal

Sjuåringen tappade en tand mitt under pågående cupmatch i helgen. Nu är han förtvivlat söt och fullkomligt olik sig (även om han var förtvivlat söt innan han tappade tanden också). På kvällen kommer han över för att sova i vår säng och plötsligt känns hela hans kropp förvuxen och nästan för stor att krama och mysa med.
- Visst inte slutar du upp med att kramas? frågar jag.
- Näpp. Och jag ska aldrig lämna boet heller, svarar han.

Ett muntligt avtal är också bindande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men är han sötast i världen eller? Som han kommer att ångra de orden när han blir äldre=)/H

Anonym sa...

Och min dotter lovade i samma ålder att hon aldrig skulle bli en jobbig tonåring som skriker och smäller i dörrar.

Nu är vi här, hon är tonåring och är helt underbar!

Så, visst är muntliga avtal bindande! ;-)

Eva

M sa...

Jag får ont i magen när jag tänker på tonåren. Man kan inte direkt hota med att bära in dem på rummet om de inte gör som du säger : )