måndag 20 augusti 2012

Bokoholist och Dallasmissare

Jag gick in på Akademibokhandeln i dag för att köpa en bok, men det blev fyra. Så kan det gå. Jag håller på att utveckla ett missbruksbeteende, eftersom jag på allvar överväger att dölja inköpen för min man. Jag kan smussla in böckerna i bokhyllan och ta fram en och en så att han inte märker att det är en ny. Jag kan rugga upp ytan lite så att det ser ut som något begagnat, ev. inköpt på Kupan. Jag kan bränna påsen med Akademibokhandelns tryck på så att han inte behöver fråga om jag köpte någonting.

Jag inser i skrivande stund att jag kommer att bli utstött på jobbet i morgon. Jag har inte sett Dallas eller Robinson, vilket innebär att det blir sololunch och noll konversationer under morgondagen. Beslutet att inte se något av programmen grundar sig inte på någon speciell ideologi. Inte heller beror det på dåliga sändningstider eller att barnen skulle lägga sig. Jag bara... missade det helt enkelt. Jag tror att jag överlever.

2 kommentarer:

Maud/En bok om dagen sa...

Robinson: samma som alltid. Du kan säga vad som helst som du har tänkt om något tidigare program, och det passar in. Ingen märker något. Möjligen att du är lite synsk om du börjar slänga kommentarer omkring dig angående vem som åkt ut och hur synd eller hur bra det var... ;-)

NW sa...

Du är ju bara för rolig! (ingen extra betoning på /för/ heller, inga smileys).