onsdag 8 augusti 2012

Jag tror att jag ska bli förläggare... om jag nu inte redan är det.

Jag borde bli förläggare, så duktig som jag är på att förlägga saker. Det som jag hittills har förlagt är Efva Attlingörhängen (några veckor sedan), ett silverarmband (också några veckor sedan, men inte samma vecka som örhängena), viktiga papper (ständigt) och min mobiltelefon (varje dag).

Det här är för övrigt första morgonen i den här familjens historia som jag har hunnit vakna, gå ner och göra kaffe och läsa en bok innan någon annan i familjen vaknade. Det liknade i och för sig mest ett gatlopp som jag kastade mig utför trappen och sedan slängde mig över kaffebryggaren.

Nu är sommarens absoluta måbraläsning avklarad och jag kommer att möta den här dagen med ett leende. Jag har naturligtvis tappat bort pappret som talade om vilken dag som är recensionsdag, men sådant går att ta reda på. Nu väntar grottutforskning och bergsklättring, sommarens obligatoriska, och som vanligt krävs det hemvändande stockholmare för att vi ska få det gjort.

Inga kommentarer: