tisdag 29 november 2011

En riktig höjdardag till ända

Å, vad jag behövde en dag som denna. Idel ädel ljuv och positiv energi. Jag jobbade på som en gnu på jobbet i dag och fick massor gjort. Tidsbesparande, snyggt formgivna och intressanta uppgifter som ska fyllas i och diskuteras.

Efter lunch besöktes min religionslektion av ett par som berättade om hur det är att leva som jude i Sverige. Vi fick smaka matzas, maror och mycket annat under tiden de berättade om olika intressanta erfarenheter. De hade med sig stora tvättkorgar med tavlor, kippor, bönesjalar, dreidlar (heter det så i plural?) och vi pratade om jiddish, högtider och vådan med att fira sabbat när solen aldrig går ner under sommaren.

Mina fina elever satt som tända ljus och var artiga, trevliga, vänliga och intresserade. De sade inte ett knyst, trots att vi satt ner i nästan två timmar. Jag blir så stolt och glad över hur fint de uppför sig och våra besökare berömde dem mycket efteråt.

Mina nya glasögon får mig att se bra och jag är så glad över det också! Största skillnaden är mörkerseendet och det är egentligen helt sjukt att jag inte har tagit tag i det här tidigare.

Jag har avslutat kvällen med ett tjejgäng som jag inte har träffat på länge och känner att jag har fått motionera skrattmusklerna ordentligt. Jag bjöd på vit chokladmousse och det blev en bra avslutning på en helskön dag. Shalom!

Inga kommentarer: