tisdag 15 november 2011

18 dl rågsikt, änglars svar och fotboll

När du ska baka ett bröd som innehåller 18 dl rågsikt och tänker om bunken du tagit fram att "det går aldrig" - då har du oftast rätt.

Jag har läst Stefan Einhorns Änglarnas svar och tyckte den var lite bra. Den är omskriven i Bokgalleriet om du är nyfniken. Jag hyser en förkärlek för berättelser om det judiska och i den här finns både legender och levnadsöden som får dig att rysa, först av fasa och sedan av välbehag.

I övrigt har det varit en bra dag. En dag när saker och ting har ordnats upp. En dag när jag har hunnit med allt jag behöver. Nu känner jag mig nästan rastlös eftersom jag inte har tusen saker hängande över mig. Jag behöver dock inte oroa mig. Det lär hänga över mig tids nog. Men nu är det fotboll.

Inga kommentarer: