fredag 21 oktober 2011

Men äntligen...

Äntligen helg. Veckan verkade aldrig ta slut, men tydligen... Nu är det fredag likväl och jag kan andas ut. Lilleman blev febrig i går och som tur var kunde han vara hos morfar i dag. Jag och snartsjuåringen åkte dit efter våra skolor hade slutat och blev kvar tills nu. Det är inte ofta man hinner prata med sina föräldrar på det sätt man önskar, men det blev en härlig eftermiddag.

Mina barn gjorde sitt bästa för att hindra varje samtal. Treåringen satt hos mormorn och dök upp i hennes ansikte varje gång hon tittade på mig. Den större pratade på som aldrig förr, men en fördel med det var att han faktiskt berättade om sin skoldag. Det är inte alltid han kan berätta vad de har arbetat med under dagen och en sådan här gång suger jag i mig allt han vill dela med sig av.

I bilen på väg hem var jag tvungen att säga åt dem att de skulle få böta fem kronor för varje gång de sade mamma och de är nu skyldiga mig lite drygt ett barnbidrag...

Inga kommentarer: