måndag 24 oktober 2011

Besiktningsutlåtandet: Nog höll ju den där ihop!

Jag har som kommit fram till att jag gillar besiktningsmän. Jag skulle säkert gilla besiktningskvinnor också, om jag träffade på någon. Jag tycker inte om besiktningsmännen för att de är män, utan för att de ofta har en skön inställning. De ser min ångest och gör sitt bästa för att linda in domen de har papper på.

När besiktningsmannen kom emot mig i dag efter avslutat ärende märkte jag själv att jag hade antagit en beklagande min. "Förlåt för att du var tvungen att sitta i min Golf" sade den, men han log lite uppmuntrande och hans enda kommentar var:
- Nog höll ju den där ihop.

Ett positionsljus måste åtgärdas, men kräver inte ombesiktning. All uppbyggd frustration pyste ut och jag måste hitta någonting annat att hetsa upp mig över. Jag får sucka över febern som river i kroppen i stället. Så otroligt o-bra att få feber nu när allt ska klaffa och knytas ihop inför lovet. Nåja. Det brukar gå ganska bra att jobba ändå, bara inte barnen drabbas.

1 kommentar:

M sa...

Det heter visserligen att man besiktigat sin bil, men lite löst och ledigt får det välan vara på en blogg?