söndag 26 februari 2012

Viola Davis

Om jag inte hade varit en ansvarskännande, yrkesarbetande småbarnsmamma så hade jag suttit uppe och tittat på Oscarsgalan i natt. Förr gjorde jag det. "Förr", i avseendet heltidsstuderande som borde vara ansvarsfull och sova minst åtta timmar per natt. Jag har inte tittat på klänningarna eller frisyrerna, inte på skorna eller kristyren runt de svanliknande halsarna, utan jag har lyssnat på monologen och roats av mellanakterna. Ellen Degeneres och Billy Crystal har gjort några av historiens roligaste monologer och jag tittar på dem på youtube någon gång då och då. Jack Blacks och Will Ferrels textning av nomineringssången är fantastisk.

Som sagt ska det inte tittas i natt och jag vet att det nog inte ens är någon idé att hoppas, men å vad jag önskar att Viola Davis får en Oscar för sin insats i The Help (Niceville).

Inga kommentarer: