tisdag 1 oktober 2013

Filmens påverkan och syreutmanade maskar

Barnen ser The Hobbit (jag vet, jag kommer att sparka mig själv för det här senare) med var sitt svärd i hand. Medan filmen rullar går de sedan omkring framför tv:n och gör ljudeffekter när ovan nämnda svärd svingas. Det som tidigare var Harry Potter-feber har nu övergått i Sagan om ringen-influensa.

Den yngste har kommit på att han ska börja röka när han blir stor och jag frågade honom om han kände någon som rökte.
- Ja. Gandalf.

Se där. Ett direkt bevis på filmens dåliga inverkan på tittaren.

Sedan hittade jag en hink med en död mask i och sade till lilleman:
- Du. Den där masken som du tog in för att ha som husdjur. Den är alldeles död och hård nu. Det är därför jag inte vill att du ska ta in djur.
- Men! Har den alldeles missat att jag gedde den massor av mat!?

Jo, det kanske den hade upptäckt om den inte hade varit så upptagen med att leta efter syre...

Inga kommentarer: