måndag 4 mars 2013

Pavlovs hundar och mina pojkar

Jag sitter och laddar inför jobbcomebacken i morgon. Efter en veckas lov och en dags föräldraledigt är det dags för mellanakten: veckorna mellan ett och ett annat lov. Mina tisdagar och onsdagar är så uppbyggda att de motsvarar den sjunde kretsen i Dantes helvetestratt. Det är tufft, med andra ord. Torsdag och fredag är däremot trevliga, vilket kan behövas inför den stundande bokklubbsträffen.

Mina barn säger mamma tills jag tror att de driver med mig. För att illustrera för dem hur frustrerande jag kan tycka att det är ibland sitter jag nu och spelar munspel för dem. De vet inte vart de ska ta vägen. De håller på att bli tokiga. Moahahahaha. Jag tror att poängen gick fram. Nu tror jag att jag ska spela munspel för dem varenda gång de säger mamma. Pavlovs hundar - klocka - mat. Mina pojkar - mamma - munspel. Betingelser i dess renaste form.

2 kommentarer:

Fru Mju sa...

månne det skulle funka på fyraåringens trotsande? värt att testas!

M sa...

Absolut värt att testa! Vedervärdiga munspel finns att köpa för 39 kr på Barnens hus eller annan motsvarande affär.