måndag 15 december 2014

Jag mejlar regeringen, stöttar facebookgruppen och ber till Gud. Inte nödvändigtvis i den ordningen.

Samtidigt som lilla Maria Gevokiyan riskerar att bli utvisad står Björn Söder, vice talman (!) och en av riksdagens frontfigurer, och talar om vem som är svensk och inte. Jag blir förtvivlad, förvirrad och rent ut sagt förbannad.

Lilla Maria kom till Jens och Lisa endast sju dagar gammal eftersom hennes biologiska föräldrar inte förmådde ta hand om henne. Nu är hon snart tre år gammal. Migrationsverket har begärt in passfoton som förberedelse för familjens utvisning.

Utvisning i sportsammanhang får man när man har gjort någonting som ska bestraffas. Du får sitta av två minuter, eller resten av matchen om du har dragit på dig matchstraff. Domaren avgör och det sker i ögonblickets ingivelse. Det kan bli fel ibland, men i många fall finns kameror som kan rulla upp händelser i slow motion och på så sätt skipa någon typ av rättvisa med domar i efterhand. Det finns till och med en disciplinnämnd.

Den rättvisan existerar inte i Marias fall. Det handlar inte om två minuters utvisning, utan om ett uppryckande från livet som minst i en fungerande familj. Det handlar om ett uppryckande som innebär att möta ett språk hon inte talar, i ett hus som inte under några omständigheter kan kallas för hem även om ordet barnhem indikerar att så är fallet. Det handlar om ett uppryckande som är större än en enda liten människas öde. Det här är Sverige 2014.

Hur ska jag förklara detta Sverige för mina barn? Hur kan Björn Söder stå och tala om vem som är svensk och inte, när han själv inte ens är människa?

Det är inte mycket jag kan göra, förutom att protestera. Så jag mejlar regeringen, stöttar facebookgruppen och ber till Gud. Inte nödvändigtvis i den ordningen.

Se ett inslag om Maria här. 

Här kan du mejla till Justitie- och migrationsminister Morgan Johansson.

1 kommentar:

Allie Reyna sa...

Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp honom på 7 (926) 512-8701.