tisdag 17 juni 2014

Percy Jackson - född till hjälte. Högläsningstips.

 Ny högläsningsbok som rekommenderas, för åldrarna 9-12 (även om 12 är att föredra enligt min mening).

Just nu funderar jag mycket över läsning och pojkar. I kombination med varandra, alltså. Jag tänker mycket på läsning i allmänhet men inte så mycket på pojkar. Däremot pojkars läsning... Ja, ni fattar.

Percy Jackson har både ADHD och dyslexi, vilket visar sig vara högsta vinstlotten när han ställs inför sitt livs äventyr. Lockar inte det till läsning? Vad sägs då om att första kapitlet heter "Jag råkar förinta min matematiklärare"? Fortfarande inte sugen? De två första sidorna uppmanar läsaren att genast sluta läsa.

Allt detta gör att i alla fall jag vill läsa vidare till varje pris. Mer om boken i Bokgalleriet.
Boken har blivit filmad också och även om man inte läser boken kan man säkert lära sig ett och annat om t.ex. grekisk mytologi om man ser filmen.

Vi läser vidare.

1 kommentar:

Allie Reyna sa...

Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp honom på 7 (926) 512-8701.