tisdag 8 juli 2014

Ett land ska bedömas efter hur det behandlar sina svagaste?

Spår av Lena Sundström - oerhört bra. Läsvärd med väl fungerande fiktion av tungt journalistiskt material. Jag är väl medveten om att Lena Sundström själv har arbetat tillsammans med hjältejournalisterna, men det skiner jag i. Min källkritik faller när jag ser hennes källkritik. Hela sista kapitlet redovisar källor som går att kontrollera. Om den ene inte kliade sig i huvudet eller rynkade på pannan vid det tillfälle som beskrivs är en annan sak. Jag tycker att den här boken är viktig och den har fått mig att se på mitt land på ett annat sätt. Med lilla Maria boende i byn, vår utvisningshotade lilla medmänniska, som trots att hon är född i Sverige och har föräldrar som inte förmår ta hand om henne riskerar att hamna på barnhem i det hemland föräldrarna flytt från - så känns den här boken än mer aktuell.

Hur var det nu? Ett samhälle ska bedömas efter hur det behandlar sina svagaste?

1 kommentar:

Allie Reyna sa...

Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp honom på 7 (926) 512-8701.