måndag 12 november 2012

Början på slutet

Det tar sig, sa mordbrännarn.

Är det inte det ena så är det det andra, sa flickan som blödde näsblod.

Med det vill jag säga att vi börjar närma oss slutet. Flytet har varit fint i helgen och vi har fått mycket gjort. Samtidigt så blev det för lite av en tapet och den måste beställas. Nu är det inte jag som tapetserar, så det är en annan stackare som får avsluta senare i veckan.

Jag köpte en liten flaska bättringsfärg, en sådan där liten tippexliknande flaska innehållande vattenbaserad färg, och det slår mig när jag betalar den (ingen aning vad den kostar) att målarexperterna säkert himlar med ögonen när jag inte ser. Jag tror att målarna sitter på sina kafferaster och dumförklarar Svensson, Svensson över att man köper sådana små flaskor, när det är lika lätt att hälla upp en centiliter av den vita vattenbaserade färgen man har i trelitersburkarna och sedan använda en liten pensel. Men de här små är ju fantastiska! Jag kan gå och dutta på stötskadade element, på en liten rispa på en dörr och en liten missfärgning på ett fönster. Hä va'aL som noytt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan skära ut en smal remsa av skumgummi och sätta fast i en klädnypa och doppa i en 10-litersburk.
Det funkar men det är ett annat literpris.
Allt ska man lära sina sina barn.
Pappa

Haha sa...

Eller använda topsy...